Viimeinen kokonainen päivä Shanghaissa.

Olemme päässeet tekemään ja näkemään paljon ja kaikilla on varmasti ollut mukava loma. Itselläni ainakin on ollut tosi hauskaa! Minulla on ihana hostperhe ja mielestäni kiinalainen ruokakin on yllättäen ollut parempaa kuin suomalainen.
Ensimmäisenä menimme koululle, josta lähdimmekin bussilla Kiinan suurimmalle saarelle, Chongming saarelle. Saarella ruokimme vuohia ja lintuja sekä katselimme kauniita rapsipeltoja.

Lounaan jälkeen menimme ystäväkoululle, missä näimme erilaisia musiikki- ja tanssiesityksiä. Esityksissä näkyi paljon perinteisiä kiinalaisia asuja sekä soittimia.

Illalla opettajat pitivät puheita ja Roosa piti meidän oppilaiden puolesta puheen ja jäimme ottamaan kuvia hostperheiden ja opettajien kanssa. Kuvien oton jälkeen söimme vielä illallista koululla. Oli mukavaa kun hostäitini istui kerrankin pöydässä syömässä meidän kanssamme kokkaamisen sijaan!

Illallisen jälkeen lähdimme hostperheiden kanssa koteihin pakkaamaan matkalaukut ja valmistautumaan aikaiseen lentoon. Menin vielä hostperheeni kanssa ostamaan hedelmiä ja kävelemään naapurustoon.